Review RSS

Met het reviews van de drie opdrachten die we bij het vak webdossier hebben gehad zal ik maar beginnen met het onderdeel dat ik het lastigst vond. Dat zijn de RSS feeds. Ik vond de opdracht zelf niet lastig, integendeel zelfs, maar ik maak er niet veel gebruik van. Ik heb het wel geprobeerd, sterker nog ik gebruik een peperdure (studententermen, in werkelijkheid maar €7,99) RSS lezer. Heel af en toe doe ik dit nog steeds wel, maar dan vooral om buitenlands nieuws te volgen. Mijn ervaring is dat het nieuws dat via Social Media als Twitter en Facebook al drie keer langs is gekomen en dat het dan nog een keer op mijn RSS-reader binnenkomt, daarnaast vind ik het zeer vervelend dat berichten zo veel dubbel geplaatst worden. Ik zie het dan drie, vier keer in mijn reader. Dat is op Twitter ook wel het geval, maar mijn ervaring is, dat ik er dan sneller overheen lees.

Geef een reactie

