Nieuwe Volvo-gadget wordt de standaard?

Volvo staat voor veiligheid, dat weet iedereen. Elke paar jaar worden de veiligheidsregels omtrent auto’s weer wat aangescherpt, maar als het aan Volvo ligt, dan komt er een totaal nieuwe “gadget” bij. Dames en heren de voetgangersairbag. Verstopt aan de zijkant van de voorruit. De eerste die mag pronken met dit vernuftige speeltje is de nieuwe V40. In het onderstaande filmpje zie je niet alleen deze knap uitziende Volvo, maar u ziet vooral geen gekke nieuwe airbag. Veiligheid zonder uiterlijke gekkigheid. Dat lijkt mij een prima concept voor ons land.

Niet alleen rijd je met deze auto in wat anders dan een Golf, je kan er ook nog levens mee redden of tenminste schade bij het slachtoffer. Ik vraag mij trouwens af of er mensen zijn die deze airbag willen uitproberen …

One thought on “Nieuwe Volvo-gadget wordt de standaard?

  1. Beste Engeline. Ik heb dit (herkansings)dossier bekeken, maar kan er er geen voldoende voor gegeven. Kenmerkend voor een subcultuur is namelijk de mens met berpaalde opvattingen of opmerkelijk gedrag. In jouw geval zou dit de autofreak (fervent & idolaat liefhebber van een bepaald automerk of model) moeten zijn. Die ontbreken in dit dossier helemaal. Als je die ‘poppetjes’ in dossier op zou kunnen voeren, is het een nieuwe poging waard (je mag wat mij betreft je eigen deadline vaststellen en die mij per mail toesturen). Groet
    Ruud Vos

Geef een reactie

